Klachtenregeling
Informatie over de klachtenregeling
Niet tevreden? Laat het weten!
Ik vind het belangrijk dat je tevreden bent over mijn zorgverlening. Ik doe mijn best je zo goed mogelijk zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat er dingen misgaan of anders lopen dan je verwacht. Dit hoor ik graag, zodat ik samen met jou naar een oplossing kan zoeken en ik mijn zorgverlening kan verbeteren. Hier lees je welke mogelijkheden er zijn.
Ga het gesprek aan
Wanneer je als cliënt ontevreden bent over de door mij geleverde zorg, probeer dan eerst met mij het gesprek aan te gaan. Wij proberen er dan samen uit te komen. Mocht het overleg dat wij samen voeren niet tot een oplossing leiden voor je, dan heb je de mogelijkheid een officiële klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris. Met deze brief informeer ik je over hoe het indienen van een officiële klacht in zijn werk gaat.
Een klacht indienen, hoe gaat dat?
Jouw klacht kan betrekking hebben op de zorg of de manier waarop er met jou wordt omgegaan. De klachtenregeling heb ik ondergebracht bij ZZP-erindezorg. Je kunt een klacht indienen via het online klachtenformulier, dat hier te vinden is: https://www.zzp-erindezorg.nl/klacht.
Je kunt zelf een klacht indienen. Jouw vertegenwoordiger kan dat ook namens jou doen.
De klacht wordt ontvangen door de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris wordt er alleen bij betrokken indien je dat wenst. De klachtenfunctionaris is ook bereikbaar via e-mail: klachtenfunctionaris@zzp-erindezorg.nl.
Klachtenfunctionaris
Ik beschik over een onafhankelijke klachtenfunctionaris, werkzaam bij ZZP-erindezorg. De klachtenfunctionaris is een onafhankelijk persoon die je kan ondersteunen bij het zoeken naar een oplossing voor je klacht. Wanneer de klachtenfunctionaris jouw klacht heeft ontvangen via het elektronische klachtenformulier, neemt de klachtenfunctionaris contact met je op. U krijgt de ruimte om uw klacht toe te lichten. Er wordt je om toestemming gevraagd om mij als betrokken zorgaanbieder te informeren.
Vervolgens worden er afspraken gemaakt. De klachtenfunctionaris stelt mij ook op de hoogte van de ingediende klacht. De klachtenfunctionaris gaat kijken of er nog een gesprek mogelijk is; eventueel kan de klachtenfunctionaris daarbij aanwezig zijn om te bemiddelen. Binnen zes weken ontvang je van mij als zorgaanbieder een schriftelijke reactie op je klacht. Ook de klachtenfunctionaris stuurt een afsluitende brief met daarin het resultaat van de afhandeling en de eventuele bemiddeling van jouw klacht.
De klachtenfunctionaris behandelt een klacht altijd in vertrouwelijkheid. Alleen in overleg met jou worden stappen ondernomen. De klachtenfunctionaris handelt neutraal en onpartijdig. Het contact met de klachtenfunctionaris is gratis.
Van klacht naar geschil
Indien je het niet eens bent met de manier waarop je klacht is opgelost, en komen wij met de hulp van de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing, dan verandert je klacht in een geschil. Je kan je geschil dan onder de aandacht brengen van de Geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kan je hierbij begeleiden als je dat wenst.
Geschilleninstantie
De Geschilleninstantie is onafhankelijk en onpartijdig. De geschilleninstantie geeft binnen 6 maanden een oordeel over het geschil. De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend voor alle partijen. Jij als cliënt en ik als zorgaanbieder kunnen hiertegen dus niet in beroep.
Privacy
De klachtenfunctionaris registreert je klacht en je persoonsgegevens en werkt volgens de privacyregels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast registreert zzp-erindezorg.nl anoniem alle klachten.
Gezond Systeem
Hemeltje 20 Groesbeek
E-mail: evelien@gezondsysteem.nl
Telefoon: 06-11917845
Website: www.gezondsysteem.nl